Comet !

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Comet !

Innlegg ccm » 29 Nov 2009 18:13

Hei, jeg har nå kjørt inn comet settet på corvette`n min. Den går gansker bra, kansje en toppfart på 80 :) Jeg skal nå ha av motoren for å bytte pakninger, lager og stampelfjærerer.

faren min fortalte meg at når han var ungutt kjøpte de større stempelfjærer for at cometen skulle dra bedre. :D Noen tanker rundt dette, eller kansje noen forslag?

Jeg har også tenkt å pusse av kantene på topplokket på sylinderen for å få sikkelig kompresjon. Tanker rundt dette?

Har jo tenkt å overhale motoren, så kansje noe forslag til hva som er lurt å bytte, så jeg ikke glemmer noe :D

mvh Jens
ccm

Re: Comet !

Innlegg traktor_tempo » 29 Nov 2009 19:18

Hm, å pusse kantene på topplokket gör ikke mye, det er bare unödig, hvis du spör meg :)

Når du overhaler motorn skal du bytte pakkninger, og simmerringer, om lagrene er slitt så skal du bytte dem og :)

Du kan jo ikke ha större stempelfjärer en sylinderens boring, og dem stempelringene du sansyneligvis har nå er nok såpass store som den kan väre! :)

Lykke til! :)
Crescent 1189 flakmoped, cometkit 13/32 med corvettehjul...bruksmoped *står trygt i garasjen*
Tempo Panter 470 1981 *står trygt i garasjen*
Tempo Corvette 380 1984 *under renovering*
Tempo Corvette 380 1980 Jubileum *solgt*
traktor_tempo

Innlegg ccm » 29 Nov 2009 20:17

Det var ett eller annet du kunne gjøre med stempelfjærene, men husker ikke hva :D
ccm

Innlegg Per-Øyvind » 01 Mar 2010 00:14

Jeg har hørt at det hjelper å fjerne en av dem.. men må jo bytte den oftere da :lol:
Per-Øyvind

Gå til Trimming av motorer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest