Hvor høy er toppfarten på din corvette???

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Re: Hvor høy er toppfarten på din corvette???

Innlegg Guttorm » 25 Mai 2010 20:04

xerxes skrev:i min ungdom ble det ofte sagt at tempoer som var innkjørt av tunge folk, alltid var de sprekeste :D noe i det eller :!:

Sier du det ja :?:
Jo når du sier det så...
-selv om innkjøring er vel ikke min sterkeste side :?
Tempo Lett
Brukerens avatar
Guttorm

Optimistiske speedometere?

Innlegg Farner » 11 Jul 2010 21:49

Jeg har lest en del innlegg i denne tråden og undres over flere som angivelig har kjørt både 80-85 km/t på Corvette og 95 km/t på Comet. Er dette faktisk mulig? Jeg hadde en Corvette 300 en gang, som jeg oppfattet som noenlunde sprek. Den gjorde 65 på sletta etter eget speedometer, og i overkant av 70 nedover, men 35-40 om det buttet for mye imot.

Comet-en skal ha 4,3 hk. Er det virkelig nok til å få den opp i 95? Swing 175 har 10 hk og oppgitt toppfart 80 - 85 km/t. Jeg har hatt en sånn og kan bekrefte det. At noe med under halvparten av motoreffekten skal klare høyere toppfart er litt rart? Vekta spiller ingen rolle på flat mark. Dessuten har jeg en engelsk 350-maskin fra 1953 med 15 hk. Den gjør 115 km/t etter eget speedometer (antatt 110 i virkeligheten ut fra gamle data) om den får lang nok slette på seg og er i godt humør.

Jeg har også hørt historier fra "gamle dager" om folk som tynte Standard 150 opp i både 90 og 100, med bagasje og det hele. Standard 150 har 6 hk.....

Er det relle tall, alt dette, eller er det en kombinasjon av litt (nokså....) optimistiske speedometere, litt "gunstig avrunding" før man forteller om resultatet og en litt "optimistisk hukommelse" som slår inn på de gamle minnene? Jeg bare undres.

afr.
Farner

Innlegg Kåre Wetten » 06 Aug 2010 00:05

Det er vel en god kombinasjon av alt du nevner. En god Corvette gjorde i min ungdom 60 km/t og ikke særlig mer. Da holdt vi godt følge med bilene over Stangebrua. Den gang veide jeg vel ikke særlig over 60 kg (og nå minst 30 kg mer - det bør jo gjøre utslag). Hadde aldri original Comet, men Corvetten med Cometdeler gikk jo betydelig raskere jevnt over enn Corvetten (oppover som nedover), men man var jo aldri i nærheten av 90-95 km/t! med den selv som noen tydeligvis påstår at de har vært det. Hadde en Opel Kadett LS med nesten svimlende 60 hk i. Det var jo så vidt man klarte å runde 140 på speedometeret på motorveien inn mot Oslo. :lol:
Har Tempobrødrene Tempo Standard (53), Tempo Taifun 15 (44) Tempo Comet 600 (45) , og lillesøster Trygg Corvette 300 (40). Den japanske stebroren Honda Shadow (4) er solgt til Trøndelag og Trygg Trigger (44) er solgt til Brandval.
Brukerens avatar
Kåre Wetten

Innlegg Guttorm » 06 Aug 2010 16:07

Kåre Wetten skrev:(og nå minst 30 kg mer -

Det er stygt å lyve :wink: men lov å slå av for kjente :!: :idea:

Kåre Wetten skrev:men Corvetten med Cometdeler gikk jo betydelig raskere jevnt over enn Corvetten (oppover som nedover)

Denne var jeg ikke helt med på, Kåre Wetten...
Beklager "tjukk i hue syndromet" :)
Tempo Lett
Brukerens avatar
Guttorm

Innlegg Kåre Wetten » 06 Aug 2010 16:31

Ja problemer med å skjønne det hadde jeg også når jeg leste nøyere hva jeg hadde skrevet! Mente vet at Corvetten gikk nærmest i 50-60 km/t oppover som nedover den gangen, mens med Cometdeler måtte den jages inn i bakkene for å holde steamen oppe, men klarte derimot å dra den bedre ut på turtallet nedover og bortover. :P
Har Tempobrødrene Tempo Standard (53), Tempo Taifun 15 (44) Tempo Comet 600 (45) , og lillesøster Trygg Corvette 300 (40). Den japanske stebroren Honda Shadow (4) er solgt til Trøndelag og Trygg Trigger (44) er solgt til Brandval.
Brukerens avatar
Kåre Wetten

Innlegg Nils holger » 07 Aug 2010 00:32

Comet i 90 :roll: hipp hurra, ja det er flott det :shock: Mange optimister med trimma speedometer, det er lov og drømme :lol:
Nils holger

Innlegg Eag » 10 Aug 2010 13:40

Corvetta mi går akkurat 50 målt med gps.. Fort nok! :D
Eag

Forrige

Gå til Trimming av motorer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest