Olympic Safir

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Re: Olympic Safir

Innlegg KasperR » 11 Jul 2009 23:06

Nei, kom hjem fra 2 ukers ferie igår, så har jeg bare mekka på safir idag.
Neste uke blir det hytta, også Spania, så det blir kanskje litt panter-mekking den siste uka i sommerferien
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969
KasperR

Innlegg Guttorm » 12 Jul 2009 03:13

KasperR skrev:Neste uke blir det hytta, også Spania,

Nei her har vi gutten sin som skal nyte ferien i fulle drag :wink:
Fint med ferie :!:
Tempo Lett
Brukerens avatar
Guttorm

Innlegg KasperR » 12 Jul 2009 09:02

haha, bonus for barn med skilte foreldre :D
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969
KasperR

Innlegg KasperR » 18 Jul 2009 23:29

Motoroverhalingen ble en kort glede må jeg si. Var ute å kjørte med puchkar her på forumet, da safiren plutselig stoppet. Sikkert rusk i forgassern eller noe, så vi fikk tauet den tilbake til hytta for en nermere sjekk.

Sjekka pluggen, den så grei ut, så i plugghullet, og der så det ut som et reint helvete nedi. Tok av sylinderen, og så at det var nålelageret som hadde gått til h......

4 av nålene sto i stempelet, resten hadde gått ned i veiva, og tatt knekken på den. Sylinderen har veldig dype riper, men håper at 41 borring borrer ut ripene!
Stempelet er også selfølgelig ødelagt. Tok det av, og fastslo at råden også hadde tatt kvelden.
Med andre ord; Kapital skade!

Lærte en dyr lekse der, jeg skal aldri mer bruke nålelager!
Synes uansett det er dårlig av kb når jeg sier at delene skal være på en 1969 Safir, og jeg bestiller kryssboltforing. Så får jeg nålelager, og jeg synes det var rart, så jeg sendte en mail og spurte om dette var rett, og får som svar at begge deler er brukt.

Har nå i ettertid kanskje fått en ide om at nålelager bare er brukt på motorer med stålråde.
Har fått tak i meteor 41 comet stempel nå, så det blir nok en ny overhaling med ordentlig kryssboltforing!

Bilder kommer når jeg har tid.
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969
KasperR

Innlegg Nils holger » 19 Jul 2009 01:08

Huff og huff. Nålelageret skal kun brukes på de med stål råde :!: :!: Det var jammen meg dårlig av K.B så lenge du oppga modell. Godt du har litt og borre på. Det ordner seg nok :wink:
Nils holger

Innlegg EiviindA » 23 Jul 2009 19:42

Denne safiren var veldig fin! Synd det med motoren, men det fikser du nok :wink: :D
Tempo Corvette 300 1965
Tempo Tiger
Brukerens avatar
EiviindA

Innlegg KasperR » 09 Aug 2009 23:34

Her kommer bilder av havariet. Jeg og "puchkar" måtte nesten le litt når vi tok opp sylinderen, det var nesten litt komisk at det gikk an :D

Bilde

Bilde

Og det siste, et veldig fint bilde før motorhavariet

Bilde
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969
KasperR

Innlegg KasperR » 10 Aug 2009 00:15

Hei- har dere veiv rep sett for en 1968 Safir (501/AKF)- gjerne med 14 mm stempelbolt foring- hva koster den. Hva tar dere evt for en veivoverhaling

mvh
Web

Hei
Beklager at vi svarer så seint.

Veivrep sett for safir akf med 12mm bolt er jo det originale og den har vi.
Men vil du gå over til bkf med 14mm bolt må du måle bredda på veiva i forhold til lengde på rådebolt, om det går ann å bytte over.
Veivoverhalinger gjør vi ikke men det er en i tempoklubben som gjør det.
Geir Sandnes, du kan jo ta kontakt med han. Tlf 51 41 94 54 mellom kl. 20 og
21 på kvelden.
Prisen på veivrep sett er kr 1150,-

Går det an å bytte over uten problemer? Noen som vet?
Vil helst ha 14mm bolt
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969
KasperR

Innlegg KasperR » 28 Jul 2010 23:05

Hei, lenge siden sist :!:

Vi vurderer nå å selge Safiren, fordi vi ikke har bruk for den mere.
Mopeden er etter min mening veldig pen. Den har nå nyoverhalt motor med nye lagre, overhalt veiv osv. Motoren er borret opp, og lett trimmet, så den har veldig godt bunndrag.
Bare motoren er påkostet 4-5000kr. Mopeden har også fått nye continental hvitside dekk, som ser veldig bra ut på den. Kjedekassen har vi også fiska opp, og lakkert. Ekosen er byttet ut, og er helt ny. Mopeden er ellers ganske orginal, med orginal lakk osv. med fin Patina.
Kromdelene på mopeden er veldig pene, forskjermen er uten bulker eller rustprikker.

Jeg lurer på hva man kan få for noe sånt, eller om det er noen her som ønsker å kjøpe en pen og sjelden moped?

-KasperR
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969
KasperR

Forrige

Gå til Min Tempo

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest