Farner skrev:Guttorm: Jeg ble litt usikker på hva du egentlig mente med dette innlegget, jfr. "besservissere" o.l.
Hei Farner!
Dette "besservisser utsagnet" var på ingen måte mynta på deg så bare slapp helt av
Det som var et forsøk fra min side å få frem var at der heldigvis kun finnes et fåtall mennesker som kommer med hardnakka påstander at
DET er feilen uten så mye som ha sett motoren en gang. Takk og pris for at vi har en lav forekomst av dette her på forumet...
Hvis symptomet på en ikke-fungerende motor kan ha flere årsaker er det etter min mening ikke bra å komme med "svevende" påstander. Det kan i noen tilfeller være flere ting som er årsaken til at en motor ikke fungèrer som den skal og villedende veiledning kan også gjøre ting vondt verre...
Støtter ellers opp rundt planene dine om å gå til anskaffels av en Tempo igjen og som tidligere nevnt har forumet behov for slike som deg med erfaring, kunskap og hår på brystet
geir44
Ta gjerne en kontroll av at tanklokket ikke lager vakuum i tanken slik at bensinen ikke får sirkulasjon, som Farner skriver.
Har du en annen forgasserdyse kan du enten prøve med den eller sørge for at alle hull i messingdysa du har er tilstrekkelig åpen i alle hull.
Har også mest tro på at motoren får for lite bensin, et problem som også kan ligge i ting som;
Tett bensinkrane/ filter
Inngangen til flottørhuset
Skitt i forgasseren/ flottørhuset men denne har du nok allerede rengjort
Når du først har forgasseren av kan du også kontrollere at forgassernåla står på grunninnstillinga...
Lykke til