trenger råd til borring av sylinder

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
hotdog837

trenger råd til borring av sylinder

Legg inn av hotdog837 »

se borre sylinder..hva utstyr trengs å hvor evt kjøpe det?snakk om å borre opp en 50 ccm sylinder på tempo..hva evt stempel bruke og mye kan den borres opp?

Brukeravatar
Robin
Sted: rissa i trøndelag

Legg inn av Robin »

Du får kjøpt maks 39,8mm panterstempel. Skal du ha større boring må du antakelig gå over til sprintstempel som leveres max som 40,5mm. Men skal du opp i 40,5 så blir det ikke mye igjen av sylindersjørtene så det tror jeg ikke er særlig lurt.

Er det corvettesylinder du har så tror jeg du får kjøpt helt opp i 40mm

Bruk aldri suzukistempel, selv om de tilsynelatende passer
Blir aldri lei av å dra hjem "brom" :)

Brukeravatar
lanciadelta
Sted: Berkåk, Sør-Trøndelag

Legg inn av lanciadelta »

Borring av sylyndere kan skje i dreibenker uten problem. Bare man vet hva man gjør!
Sist redigert av lanciadelta den 12 okt 2005 18:07, redigert 1 gang totalt.
57 Zundapp Combinette,74 Polski Fiat 125p,77 Polski Fiat 125p,87 Fiat Croma I.e,88 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 2105 1500S, 74 Mercedes w115 200D, 75 Mercedes w115 240D

Brukeravatar
Robin

Legg inn av Robin »

Hmm... Suzukistemplet kommer til å ødelegge endel

janerik171187

Legg inn av janerik171187 »

Robin skrev:Hmm... Suzukistemplet kommer til å ødelegge endel
hvorfor kommer det til å ødelegge? tenkte å borre opp tiger sylinderen min som er rusten inni, borre opp til 41mm,

Brukeravatar
Robin

Legg inn av Robin »

ække helt sikker, men mange som jeg har snakket med sier det. De sier at suzukistemplet graver seg ned en spesiell plass i sylinderveggen .

Har en pantermotor med suzukistempel selv, har ikke prøvd den enda pga sundplukket når jeg fikk den. venter nå på deler.

wannabe tempoeier
Sted: Søndre Skjeberg
Kontakt:

Legg inn av wannabe tempoeier »

Jeg vet om mange som har kjørt flere år med Suzuki stempel i Corvette motor med comet sats uten problemer. Har ikke hørt om de problemene Robin snakker om. Når jeg var 16 kjørte jeg selv med comet med 41 borring og Suzuki stempel, hadde inge problemer med dette.

Svar