3.5hk sett

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

jeg fikk corvettepotta mi heeelt ren sist forresten.. La den i et kar med whitespirit! Tok den opp igjen etter natta den hadde ligget over, og tok en kost og fikk av alt sammen! Da ble det låt :wink:
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Potte

Legg inn av Guttorm »

Whitesprit fungere også ja!
La den ligge i bad i min. 10 timer". Skyll dermed ut avleiringene" med white sprit.
Monter potta og kjør den så tørr før du demonterer den igjen. Bank "kokset" ut ved å dunke den mot en planke da med den tynneste delen av potta mot planken.
Gjenta gjerne denne prosedyren etter behov...
CARPE DIEM!

Sørbø

Legg inn av Sørbø »

Heisann! Ja, etter å ha skrudd av den bakerste delen av potta, så kan det nok være lyddemperen som dukker opp. Turte ikke dra så hardt i den, men da får jeg bare ta litt i, så får vi se om den finner veien ut. Men takk for svar, da skal jeg vaffal få rensa den for hånd først, og kanskje dieselbad i samme slengen.. :wink: Får se åssen det blir med lekser og slikt. :?

doktor tempo

potte rens.

Legg inn av doktor tempo »

Joda det er mange muligheter nårr ein skal rense potta.Disel bad er vel den mest orginale metoden,men etter at du har tatt ut lyd dempern og dratt svanen av potta så kan du også fylle rødsprit i potta(halv liter).
Fyr på greiene med god avstand på ein plass der ikke noe kan ta fyr.
bank potta mot ein planke så den ikke får noen bulker.

Sotet som er inni potta vil kommme hoppende ut som støv. :wink:

SirPsy

Legg inn av SirPsy »

På tal om svenske hk-tall: det finnes noe som heter DIN-ytelse. Det er ytelsen til f.eks. sylinderen hvis man ser bort ifra clutch, girkasse, kjede og andre effektstjelere (ihvertfall speedometerdrevet i Sachs-motorene, lyd mitt råd: ta ut!). Så kanskje 3,5hk-sylinderen du får kjøpt i Sverige gir 2hk, eller kanskje mindre, men i teori skal den altså gi 3,5hk. 7,5'er'n, derimot, er en røver, som til og med i teorien bare gir ca.6,5hk. Dessuten er den ikke på 60cc heller, som det står på så mange plasser, bare ca. 54,5cc.

Brukeravatar
ford1934
Sted: Oppdal i Sør-Trøndelag

Re: potte rens.

Legg inn av ford1934 »

så kan du også fylle rødsprit i potta(halv liter).

blir ikke krommen på potta skadet ved denne metoden? har ikke erfaring selv men bare lurer.

julirado
Sted: Saltnes

Legg inn av julirado »

Hvis du tar ut speedometer drevet.Blir ikke det et problem siden drevet til shiken ligger opp på det.
Sjekkliste på bensinstasjon:Sjekk bensina og fyll olje!

Volvo amazon 70
Solgt corvett`n..
Derbi senda med Ninja effektpotte, Tnt powerfilter, Hebo teflon reed,Mhr hard chrome 78 ccm sylynder og 21 pwk flatside....Toppfart ca 100 og syk aks;)

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: potte rens.

Legg inn av Guttorm »

ford1934 skrev:så kan du også fylle rødsprit i potta(halv liter).

blir ikke krommen på potta skadet ved denne metoden? har ikke erfaring selv men bare lurer.
Krommen tar kvelden ved å tenne fyr på ja. Er det en orginal Sachs potte så bærer den nok breg av å være orginal også. Derfor ville jeg nok heller renset potta med white sprit eller diesel i stedet for å misbruke krommen ytterligere.
Lyd demperen kan derimot tennes fyr på selv om dette blir litt veigt hvis man vil ha den helt ren, Varming med propanbrenner får det fastbrente kokset til å prelle av.
CARPE DIEM!

Svar