Dyse

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
økogutt
Sted: Ilseng-stange

Dyse

Legg inn av økogutt »

Hvilke dysestørelse trenger jeg til 60-65cc sylinder i org forgasser når det org dysa er 64

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Justerbar! Når jeg monterte 60ccm på Corvetten, ville den drukne i bensin med orginaldysa. Er ikke sikker på hvilken stilling forgassernåla hadde, ny forgasser som jeg bare monterte og startet og kjørte. Den gamle Suzuki TS100ER som ble (lovlig) ombygget til 125, skulle faktisk dyses ned til mindre dyse. Mulig dette er det samme her, er det noen annen som har mere erfaring enn meg?

Brukeravatar
bilo3
Sted: Gildeskål-NORDLAND
Kontakt:

Legg inn av bilo3 »

På 60kubiks comet et det 74-dyse som er originalt,og etter min erfaring funker den bedre en den justerbare dysa !

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

bilo3 skrev:På 60kubiks comet et det 74-dyse som er originalt,og etter min erfaring funker den bedre en den justerbare dysa !
Hva slags luftfilter brukes da? Jeg har ikke den grå plastboksen, så jeg tok et crosserfilter av skumgummi og satte det inn med olje etter anbefaling fra de som kjører cross. Stripset det så fast i luftfilterboksens sideuttak. Mulig dette ble for tett og det var derfor den fikk for mye møllers tran.... nei, bensin var det :)

Christian

økogutt
Sted: Ilseng-stange

74-dyse

Legg inn av økogutt »

takk for hjelpen. Skal prøve med 74 dyse. Kan hende borringa havner på opptil 45mm= ca 65cc. Da må jeg vel øke litt til.

Svar