Trimme corvette

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
Baard

Trimme corvette

Legg inn av Baard »

Jeg lurer på om hvordan jeg kan trimme min tempo corvette 380 sachs billigst mulig å få max effekt ut av den???? Er det noen som vet det???

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

Du kan jo rense forgasseren med trykkluft, skifte stempelfjærer, rense potta i kaustisk soda! Det er billigst å best! For da har du en original Corvette som går bra!
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Vet om en som satte på 3-giringssylinderen, den uten membran + Cometstempel. Ga litt effektøkning så den ble litt sterkere. Ikke synes det i kontroll heller.

Christian

reodor

Legg inn av reodor »

en original corvette er nesten håpløs å trimme fordi den har membran-insug og at sylinderen er laget slik at den er vanskelig å forstørre insuget på. cometsett er jo den vanligste måten å trimme på ,men mange ganger koster det mer enn det går . Det jeg ville gjort er å få tak i sylinder til de aller første corvettene (60-62mod) de hadde nemlig ikke membran og er derfor mye enklere å forandre insuget og eksos portene på.

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

reodor skrev:en original corvette er nesten håpløs å trimme fordi den har membran-insug og at sylinderen er laget slik at den er vanskelig å forstørre insuget på. cometsett er jo den vanligste måten å trimme på ,men mange ganger koster det mer enn det går . Det jeg ville gjort er å få tak i sylinder til de aller første corvettene (60-62mod) de hadde nemlig ikke membran og er derfor mye enklere å forandre insuget og eksos portene på.
Eller bare kjøre på den 60-62 modellsylinderen uten å ødelegge noe, fordi de går bedre enn de med membran.
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Jeanz_87

Legg inn av Jeanz_87 »

er skyllekanalene annerledes? går det ikkje ann å ta av membranen da?

Svar