Side 2 av 2

Re: Borring og trimming av Corvette

Lagt inn: 12 feb 2012 17:44
av AndersenTuning
Kom faktisk borti en tysk comet som var borret slik at skjørtekantene forsvant! Det er jo ikke å anbefale, grunnet at stempelet blir veldig ustabil når det vender nede, som fører til meget stor slitasje. Dette fører igjen til kort levetid blant annet.

Får nok mer ut av en motor med mer stabile vendinger, enn en med mer ustabile.
Porting, bedre utforma forbrenningslomme, dell'orto gasser og eksospotte med tilpasset resonanskammer så er du på god vei til å få en motor som presterer bra, selv uten så alt for stor sylinderdiameter :)

Men du får gi litt tilbakemeldinger av ''trim-prosjektet'' ditt! Det er alltid gøy å følge med på!

Re: Borring og trimming av Corvette

Lagt inn: 19 feb 2012 22:50
av tempo-jarle
Ja stemmer, var det eg lurte på serru. Va fint å få en klarhet i det :) Får holde meg til 41 borring, porting og polering av kanaler og porter, ein 20 dellorto og et passelig eksosanlegg med ekspansjons kammer som passer resten av oppsette.


Det store spørsmålet når alt der her en gang kommer på plass er jo om girkassa og clutchen holder.


kan prøve å slenge in no bilder og sånt ettervert, men akuratt nå er det iskjøring og garasje bygging som er på planen ;)