Vil bare legge ut noen bilder av cørva før og etter at jeg restaurerte den i sommer.
Det er en 1980 modell. Da jeg kjøpte den hadde mopeden uoriginale farger (mørk blåaktig), som ikke tålte bensin. Har ikke bilder fra hvordan den så ut da jeg kjøpte den i 2011, men det var ikke saltrekk på den, bare en plastikkpose. Plastdekselet over motoren hadde blitt lakkert hvit/mørkblå, tanken hadde også samme mørkeblå farge som ikke tålte bensin. Når jeg snakker om mørkblå/blåaktig så så det ut som svart, akkurat som dere kan se på ramma på bildene.
Det jeg har gjort er å demontere hele mopeden, og lagt noen deler som bakskjerm, bakramme og framgaffel og lyktehus/lykteører i syrebad. Ramma pussa jeg ned med stålbørste på drillen, fungerte kjempebra! Fjerna både lakk og rust uten å lake riper i metallet

Delene er pulverlakkert, fargene er svart (RAL9005) og hvit (RAL9005). Svart halvblank forøvrig.
Har også bytta dekaler og lakkert dekselet over motoren i riktige farger, men har dessverre ikke bilder av det

Har laga kjedekasse i syrefast stål også.
Bilder fra annonsen. Rart jeg gadd å kjøpe den:

Før restaurering:

Tatt av baksjermen. Litt rust på den:

Lite sted å mekke på. Et rom i grisehuset:

Påført malingsfjerner på tanken. Lakken hadde sprekt og skala av. Der var den blitt lakkert en gang etter kjøp:

Mye jobb med å få ut bolten til bakramma. Måtte bores ut og den ytterste ringen til foringa ble saga ut:

Ramma etter pulverlakkering. Montert fothvilerne:

Lakkering av motoren:

Lakkert motoren med felglakk fra biltema:

Halvveis montert framgaffelen:

Fått på litt mere deler. Støtta var hos en kamerat for å bøyes bedre:

Bytta dekaler på tanken og satt på skuta under setet. Kan se at krommen har vært blankere under:

Har desverre ingen flere bilder av hvordan den ser ut i dag.